PSYCHOLOGIA PORODU

DLACZEGO W TRAKCIE PORODU WARTO SIĘ PORUSZAĆ?

Polscy naukowcy, dokładnie ze Szczecina przeprowadzili bardzo ciekawe badanie na temat jak aktywność fizyczna kobiet podczas porodu drogami natury.

JAKIE WNIOSKI OTRZYMALI?

A więc aktywność fizyczna podczas porodu:

– stanowi podstawową metodę łagodzenia bólu,

– pozytywnie wpływa na jego przebieg, czyli „idzie szybciej” prościej ujmując,

– bezsprzecznie zmniejsza poziom lęku i napięcia w trakcie porodu,

– ułatwia oddychanie,

– powinna być instynktownie kierowana przez rodzącą i powinno się jej dać taką możliwość.

A więc RUCH to nie tylko zdrowie, ale i sposób przynoszący ulgę oraz szybszy, łagodniejszy, naturalnie przebiegający poród.

Najlepszą i najczęściej wybieraną pozycją przez rodzące jest pozycja wertykalna (czyli każda inna intuicyjna od leżącej), która przyspiesza rozwieranie szyjki macicy, a w drugiej fazie porodu ułatwia dziecku obniżanie się w kanale rodnym.

Liny, drabinki podtrzymujące ciało w pionie, piłki fitball, stołki porodowe- nie jest z ich dostępnością tak źle w szpitalach.

PRAKTYCZNA WSKAZÓWKA OD PIELĘGNIARKI:

Często niektóre rzeczy są po jednej sztuce, dlatego jeżeli na Waszej sali czegoś nie ma wyślijcie proszę kogoś kto Wam towarzyszy do personelu bo być może kobitka z sali obok akurat z czegoś co Wam by się przydało nie korzysta. Niech partner zapyta inną osobę towarzyszącą itd.

Piłkę fitnessową możecie zabrać z domu, będziecie miały swoją prywatną. Warto taką zakupić i jeszcze przed porodem na niej ćwiczyć, żeby podczas samego porodu czuć się pewnie i bezpiecznie. Warto zainwestować w to kilka złotych. Ja swoją kupiłam w Biedrze. Spędziłam na niej mnóstwo czasu przed porodem oraz podczas samego porodu w szpitalu, na przemienne z tym co akurat czułam, że potrzebuję.

Może akurat te kilka minut na piłce będzie akurat w Waszym przypadku znaczące i pomocne w przebiegu porodu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *